poniedziałek, 24 czerwca 2013

Mariaż włosko - polski czyli penne z kurkami





Skoro sezon na kurki w pełni - trzeba to wykorzystać.
Włoski makaron penne rigate, czyli skośnie cięte rurki i prawdziwie polski sos śmietanowy z kurkami.












Aby mariaż doszedł do skutku należy przygotować:

  • makaron (wg apetytu)
  • kurki (25 dag na sos dla 3 osób)
  • ja użyłem, chociaż to niekonieczne, odrobiny mocno wędzonego boczku - 2 - 3 plasterki
  • oliwa z oliwek ok. 2 łyżeczek
  • wino białe, wytrawne (100 - 150 ml)
  • śmietana do sosów - ok. 250 ml
  • zielona cebulka - pół pęczka - również niekonieczne
  • sól, pieprz - do smaku
  • oczywiście parmezan - ja lubię, więc minimum 2 - 3 łyżki startego parmezanu na talerz.



Tu mała uwaga - nigdy nie kupuję gotowego, startego fabrycznie, bo nie wiem co to jest. To trochę jak mięso mielone "pies siekany z budą"
Postaw wodę na makaron i ugotuj go wg przepisu na opakowaniu (nie zapomnij posolić).
Ponieważ kurki mają bogaty aromat i smak, aby go w pełni wykorzystać nie dodaję do smażenia cebuli. To u mnie wyjątek. 
Dodałem w zamian drobniutko pokrojony, mocno wędzony boczek, bo zapach wędzarni pozostał w tłuszczu i wzbogacił a nie przytłumił smak sosu. Podsmażyłem go na łyżce oliwy, na małym ogniu, do momentu aż skwarki ładnie się zrumieniły.
Wyjąłem je z patelni i wrzuciłem grzyby w całości, nie posiekane. 
Podsmażyłem dość mocno i podlałem winem, a następnie dusiłem pod przykryciem do miękkości - ok. 10 min.
Następnie śmietanka, zamieszać i dusić na małym ogniu, bez przykrycia, do uzyskania właściwej, aksamitnej konsystencji sosu.
Wrzuć odcedzony makaron na patelnię z sosem, wymieszaj dokładnie (już bez podgrzewania).
Ja przekładam do miski i podaję na stół. 
Do tego starty parmezan, posiekana zielona cebulka (jak ktoś lubi) i skwarki do posypania - również wg gustu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz