sobota, 13 lipca 2013

Potrawka z serc i żołądków kurzych



Już bardzo dawno nie jadłem tej potrawki, choć kiedyś często gościła na naszym stole. Moje pomysły na obiad rodzą się zazwyczaj w sklepie. Zobaczę coś, na co mam ochotę - i już jest. Dzisiaj zobaczyłem ładne, świeże kurze żołądki.










Danie dla 4 osób:

  • ok. 30 - 35 dag żołądków
  • tyle samo serduszek kurzych
  • 3 marchewki
  • 2 pietruszki
  • mały seler
  • natka pietruszki
  • por
  • gałązka selera naciowego
  • 3 cebule
  • ząbek czosnku
  • listek laurowy, 3 kulki ziela angielskiego, pół łyżeczki ziaren pieprzu, szczypta suszonego lubczyku (lub kilka gałązek świeżego)
  • 2 łyżki masła (lub 1 łyżka masła i jedna oliwy)
  • 2 łyżki mąki
  • sól. pieprz - do smaku 
Ugotuj bulion warzywny.  Jedną marchewkę, jedną pietruszkę, por, kawałek selera, gałązkę selera naciowego, ząbek czosnku, przypieczoną na ogniu (ja to robię na patelni grillowej) cebulę zalej 3 szklankami wrzątku. Gotuj na małym ogniu ok. godziny. Po 1/2 godziny dodaj przyprawy. Nie sól!
Serca i żołądki dokładnie oczyść i umyj.
Przecedź wywar, zagotuj i wrzuć do niego podroby. Gotuj do miękkości (1 - 1,5 godziny) pod przykryciem.
Pozostałe warzywa zetrzyj na tarce o grubych oczkach, cebule drobno posiekaj.
W rondlu rozgrzej tłuszcz i zeszklij na nim cebulę. Dodaj mąkę i przesmaż na małym ogniu ok. 2 -3 minuty. Wlej 2 szklanki (ok. pół litra) wywaru - teraz posól wywar. Zagotuj. Dodaj podroby, potarte warzywa, dopraw do smaku i duś jeszcze kilka minut. 


Podawaj posypane obficie natką z ziemniakami z wody i surówką z młodej kapusty.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz