wtorek, 10 września 2013

Makaron z sosem orzechowym



Po wizycie mojej żony w Ligurii (zobacz tutaj) został mi jeszcze makaron Croxetti (corzetti). Kiedy go dostałem, zrobiłem z pesto genovese, dzisiaj właściwa wersja z sosem orzechowym. Jednym słowem - "corzetti con salsado noci.







Składniki sosu:

  • ok. 20 dag orzechów włoskich, łuskanych
  • po łyżeczce majeranku, tymianku i oregano
  • pół szklanki oliwy
  • 3 ząbki czosnku
  • duża szczypta soli morskiej
  • ok. 250 ml słodkiej śmietanki 18 %
  • ok. 15 dag startego sera pecorino romano (użyłem oscypka)
  • sól, pieprz do smaku
  • szczypiorek do posypania
Zagotuj ok. pół litra wody, wrzuć orzechy i gotuj  ok. 5 minut, aż trochę zmiękną. Odcedź na sicie.



Czosnek posiekaj i rozetrzyj z solą. Dodaj zioła i rozcieraj (najlepiej w moździerzu) na gładką masę. Dodaj orzechy i posiekaj całość blenderem, ale tak, aby struktura orzechów była wyraźne wyczuwalna (na drobną kaszkę).
Przełóż do większej miski, dodaj oliwę i mieszaj trzepaczką do uzyskanie emulsji.




Dodaj śmietanę, potarty ser i jeszcze raz dokładnie wymieszaj.
Makaron ugotuj wg przepisu na opakowani (al dente). Odcedź, przełóż do sosu i dokładnie wymieszaj. Od razu podawaj posypane posiekanym szczypiorkiem - ja o nim zapomniałem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz